11 Ocak 2015 Pazar

İPEK BÖCEĞİ KOZASINDAN ÇİÇEK YAPIMI

İPEK BÖCEĞİ KOZASINDAN ÇİÇEKLER 

        Sizlere yeni öğrendiğim sanatı tanıtmak istiyorum.  Bu güzel gül buketi nasıl bu hale geldi dersiniz? Hemen merakınızı gidermek istiyorum.  Bu güzel buket ipek böceği kozasından yapıldı. Nasıl olurda  ipek böceği kozası bu hale gelir? İşte cevabı. 


        İpek böceği kozaları ve kozanın sahibi ipek böceği. 
        Yaşadığım yerde  ipek böcekçiliği yapılıyor. İpek böceği kaynar suyun içinde kaynatılıp böceğinden arındırılarak kozasından ip yapılıyor. İpi de iğne oyası yapımında, dokuma yapımında ... kullanılıyor. 


       Makas,tel, ip yardımıyla koza değişik şekillerde kesilip böceği çıkarılıyor, yapılacak çiçek modeline göre kesiliyor. 


Kumaş boyaları ile boyanıyor.Hazır boyanmış kozalar da kullanılabilir . İsterseniz boyamadan da kullanabilirsiniz. 
  Yapılan yapraklar ip ve tel ile birleştirilerek doğadaki çiçekler yapılıyor. 
Bunlar da benim çalışmalarım; 




    Daha bir çok çiçek yapabilirsiniz. En kısa zamanda tablo yapıp  paylaşacağım. Takip etmeyi unutmayın. Sevgiyle kalın. ;)








12 yorum:

  1. Böylesine mükemmel ve etkileyici birşey görmemiştim. Sıradışı... Emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok güzel ve gerçek gibi: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Gerçekten de öyle canlı gibi duruyor.

      Sil
  3. bu kozaları nasıl temin edebiliriz acaba ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya Şahin Sanat merkezi var hazır boyalı koza da satıyor fiyatı biraz pahalı. Bir de Esma Çağlıdabakgil beyaz boyasiz var fiyatı daha uygun facebooktan ya da internetten bulabilirsiniz.

      Sil
  4. İpek böceği kozasından taki yapılabileceğini ilk kez duydum, ortaya çıkardığınız işler elinizden güzel düşmüş, elinize emeğinize sağlık :) Tablo da çok güzel durur, merak ettim şimdiden. :)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler canım en kısa zamanda tabloyu da paylaşacağım. Biz kadınların yapmayacağı şey yok.

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar :)
    gül yapımını videolu bi şekilde gösterir misiniz ben kozalarımı boyadım ama nasıl yapacağımı bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben yaparken video çekmedim malesef, ama facebookta Esma Çağlıdabakgil in sayfasında videolu koza sarma işi var. Ben de ondan öğrendim. Bulamazsanız yine haber verin videoyu bir şekilde paylaşırım. Sevgiler

      Sil
  7. Çok güzel olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil