13 Ocak 2016 Çarşamba

HAŞHAŞLI ÇÖREK NASIL YAPILIR?

HAŞHAŞLI ÇÖREK 


       Eskiden anneannemler haşhaşı dibeklerde döver kömbe(yöresel sac da köz üzerinde yapılan çörek ) yapar , içli köfte içine (etin olmadığı zamanlarda ) kara mercimek , soğan ve haşhaş  koyarlarmış. Şimdilerde marketlerde hazır dövülmüş yağlı haşhaş bulabiliyorsunuz . Çöreklerinizin vaz geçilmez iç malzemesi olabilir. Birde haşhaşı  cevizle birleştirince deymeyin lezzete.  Ceviz ve haşhaşın o müthiş uyumuna bayılıyorum diyenler için güzel bir tarifim var.

       Sizde bu lezzet ikilisine bayılıyorsanız hemen kâğıt kalemi elinize alın ve tarifi defterinize yazın ya da bir Tıkla Şükran'ca Paylaşımlar'a gelin. Beğeneceğinizi umuyorum. Öyleyse tarif karşınızda.
      Malzemeler : 
- 2 su bardağı ılık süt
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 2 yumurta (1 sarısı üzerine )
- 1 paket kuru maya
- 2 yemek kaşığı toz şeker
- 1 yemek kaşığı tuz
-  6-7 su bardağı un ( aldığı kadar un)
      İçi için : 
- Haşhaş ezmesi
- 1 su bardağına yakın sıvı yağ
- dövülmüş ceviz
     Üzeri için : 
- 1 yumurta sarısı
      Yapılışı : ılık sütün içinde maya eritilir.  Sıvı yağ, yumurta , şeker, tuz eklenip karıştırılır. Yavaş yavaş un eklenip yumuşak ele yapışmayan hamur elde edilir. Hala elinize yapışıyorsa elinizi biraz sıvı yağa batırıp hamuru toparlayabilirsiniz.



       Hazırlanan hamur yarım saat mayalandırılır.

         Mayalanan hamur tezgaha alınır. Arzu ezerseniz veya tepsiniz küçük ise  hamuru ikiye bölüp aynı işlemlerle iki tepside pişirebilirsiniz.


     Merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açılır.


      Ezilmiş haşhaş sıvı yağ ile inceltilir . Hamurun her yerine sürülür.

                      Üzerine dövülmüş ceviz serilir.

                           Bir ucundan rulo yapılır.

    Yapılan rulonun iki ucu birleştirilerek çelenk yapılır, Yağlanmış ya da yağlı kâğıt serili tepsiye alınır. 

      Üzerine yumurta sarısı sürülür. Bıçakla bir tarafı kalacak şekilde birer parmak kalınlığında dilimlenir . 

     180 derece fırında üzeri kızarına kadar pişirilir. Soğumaya bırakılır ve kesilen yerlerden dilimlere ayrılır.
     Artık servise hazır çöreğinizi sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz.
     Sevgiyle ve güzel lezzetlerle hoşçakalın. . .;)


12 yorum:

  1. Nefis ben de bayılırım haşhaşlı hamurişlerine ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende bayılıyorum, sevgiyle kal;)

      Sil
  2. Haşhaşı çok sevmeme rağmen haşhaş ezmesi hiç yemedim. Bunu mutlaka denemeliyim.::) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet marketlerde hazır satılıyor artık. Pratik te oluyor.Deneyince yorum atarsan sevinirim. Teşekkürler canım. sevgiler

      Sil
  3. Off ben çok severim haşhaşlı çörek . Çok da güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, Beğendiğine sevindim. ;)

      Sil
  4. Afiyet olsun nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Meshur bir corek güzel olmuş ellerinize sağlık:)))
    Ben tahini de çok yakıştırım ve cok severim
    Ben de beklerim sayfama mutlu olurum katılırsaniz da:))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, teşekkür ederim.Tahinli de eminim çok güzel oluyordur ben şekerli yiyemedigim için haşhaşlıyı daha çok tercih ediyorum. Hemen geliyorum. Sevgiler

      Sil
  6. Çöreğin şekli çok güzel olmuş.Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severek yaptım. Teşekkür ederim :)

      Sil